از ASP کلاسيک تا ASP.NET ( بخش سوم )
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 98
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 1105
بازدید کل : 79745
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
چهار شنبه 10 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

از ASP کلاسيک تا ASP.NET ( بخش سوم  )

در بخش اول ، به بررسی ضرورت های حرکت به سمت ASP.NET و معرفی ساختا ر اوليه  تکنولوژی فوق و در بخش دوم  تغييرات اساسی بوجود آمده در ASP.NET نسبت به ASP کلاسيک، تشريح گرديد. در بخش سوم ، به  بررسی ساير موارد موجود در زمينه گذر از ASP کلاسيک و حرکت بسمت ASP.NET پرداخته می گردد .

بخش چهارم : گذر از VbScript و حرکت بسمت VB.NET
در بخش های قبل ، به برخی از تغييرات اساسی بوجود آمده در ASP.NET نسبت به ASP کلاسيک اشاره گرديد.در ASP کلاسيک برای نوشتن اسکريپت هائی که بر روی سرويس دهنده اجراء می شدند از Vbscript استفاده می گرديد ، در همين راستا تعداد اندکی از برنامه نويسان نيز از Jscript استفاده می کردند. در اين بخش به بررسی برخی از روش های گذر از Vbscript و استفاده از VB.NET اشاره شده و در ادامه تغييرات بوجود آمده بين VB 6.0 و VB.NET بررسی خواهد شد. در دات نت از زبانهای اسکريپت خبری نبوده و بالطبع استفاده از VBscript توصيه نشده است. در دات نت از VB استفاده و  کدهای نوشته شده ترجمه خواهند شد. بمنظور گذز از ASP کلاسيک و سوئيچ نمودن بر روی ASP.NET ، در ابتدا می بايست انشعاب صفحات ASPنوشته شده را به aspx تبديل نمود. پس از تبديل انشعاب فايل های ASP کلاسيک ، صفحات جديد با انشعاب aspx توسط ASP.NET پردازش خواهند شد. دومين مرحله تبديل کدهای نوشته شده و موجود Vbscript به VB است . ممکن است ، اين سوال مطرح گردد که تفاوت های اساسی بين VBscript و VB چيست ؟ پاسخ به سوال فوق بسادگی ميسر نمی باشد ، چراکه در اين زمينه  تغييرات عمده ای ايجاد شده است . . اولين تغيير اساسی ، پيش فرض قرار داده شدن Option Explicit است . بنابراين می بايست تمامی متغيرهای استفاده شده را با صراحت تعريف کرد. يکی ديگر از تغييرات ، عدم وجود نوع Variant است . در اين راستا می توان از نوع Object استفاده نمود. نوع فوق دارای عملکردی متفاوت نسبت به Variant است . در اين زمينه توصيه می گردد که نوع تمامی متغيرها دقيقا" مشخص شده و ملاحظات مربوط به تبديل نوع ها لحاظ و رعايت گردد. يکی ديگر از تفاوت های اساسی ، مربوط به نحوه فراخوانی توابع و متدها ئی است که پارامترهائی را بعنوان ورودی اخذ می نمايند. در اين راستا می بايست در زمان استفاده از پارامتر از پرانتز استفاده نمود. در صورتيکه متد و يا تابعی فاقد پارامتر باشد ضرورتی به استفاده از پرانتز وجود نخواهد داشت . در VB 6.0 آرگومانهائی که به يک تابع پاس داده می شوند بصورت پيش فرض از نوع مرجع  می باشند (By Ref.) در صورتيکه در VB آرگومانهائی پاس داده شده از نوع مقدار (By Value) می باشند. در VB.NET ايندکس بردارها از صفر شروع می گردد.
در VB.NET استفاده از Set و Let مجاز نبوده و بنابراين لازم است که موارد فوق حذف گردد . مثلا" دستور : Set Object1=Object2 به Object1=Object2 تبديل خواهد شد.
در VB.NET خصلت های  پيش فرض وجود نداشته و می بايست با صراحت خصايص مربوط به اشياء را مشخص کرد . مثلا" دستور : Mystring as string=TextBox1 به MyString as string=TextBox.Text تبديل خواهد شد. در عبارت دوم از خصلت .Text استفاده شده است . نوع صحيح به سی و دو بيت و نوع Long به شصت و چهار بيت تبديل شده اند. در VB.NET از روش های ساختيافته تری بمنظور برخورد با خطاهای احتمالی استفاده می گردد. در اين راستا ضمن اينکه می توان کماکن از عبارت OnError استفاده کرد ،  ولی مناسب تر است که از "Try-Catch Block" استفاده گردد. در VB.NET می بايست با صراحت نوع داده ها را تبديل  نمود وگرنه با خطاء مواجه خواهيم شد. در اين راستا می بايست از توابع Cstr,Ctype بمنظور تبديل يک نوع صحيح به نوع رشته ای برای نوشتن پاسخ رشته ای استفاده نمود.

Response.Write ("Count=" & CStr(MyCount))
Response.Write("Count=" & CType(MyCount, String))
 

درVBScript ، بمنظور الحاق ( اتصال ) دو رشته ، الزامی جهت استفاده از فضا های خالی بين & و متفيرهای رشته ای وجود ندارد  . (x = str1&str2) ولی در VB.NET می بايست حتما" از فضای خالی در اين راستا استفاده گردد. (x = str1 & str2) . گرامر عبارات Property نيز تغيير يافته است . در اين راستا Property Get ، Property Let و Prpoerty Set با يکديگر ترکيب و به يکی تبديل شده اند. GET و SET درون عبارت Property  استفاده می گردند.

Public Property MyCount as Integer
   Get
      MyCount = InternalValue
   End Get
   Set
     InternalValue = value
  End Set
End Property
 

بخش پنجم : برنامه های ASPکلاسيک که از عناصر COM استفاده می نمايند.
تمامی برنامه نويسان ASP ، تاکنون در برنامه های خود از عناصر COM استفاده کرده اند . در مورد اين نوع برنامه ها چه تدابيری انديشيده شده است ؟ اغلب برنامه نويسان از اشياء متعدد COM که با اهداف خاصی طراحی شده و يا خود آنها را طراحی و پياده سازی نموده اند ، استفاده می نمايند. آيا ضرورتی به بازنويسی مجدد کدها وجود خواهد داشت ؟ در دات نت ، عناصر COM وجود نداشته و از يک پل ارتباطی بمنظور ارتباط آنها بايکديگر استفاده می گردد. COM Iterop رسالت فوق را برعهده دارد. در ابتدا لازم است مطالبی در رابطه با COM Interop عنوان شده ودر ادامه به بررسی تغييرات مبتنی بر COM در ASP.NET پرداخته گردد. COM Interop روشی را جهت فراخوانی عناصر از طريق ASP.NET فراهم می آورد. امکان  فوق ، می تواند بمنزله يک خبر خوب برای برنامه نويسان ASP تلقی گردد. در اين راستا لازم ا&#


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: از ASP کلاسيک تا ASP, NET ( بخش سوم ),

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????